Jak wygrać przetargi na usługi reklamowe?
Osoby prowadzące działalności gospodarcze oraz firmy z branży reklamowej muszą cały czas trzymać rękę na pulsie i sprawdzać oferty przetargów, które ogłaszane są praktycznie każdego dnia w popularnych ogólnopolskich serwisach. To właśnie tam znajdują się informacje na temat przetargów na usługi reklamowe. Co zrobić, aby je wygrywać i zostawić konkurencję daleko w tyle? Poniżej kilka podpowiedzi i wskazówek dla osób zainteresowanych tym tematem.
Przetargi reklama
Już dawno minęły czasy, kiedy to przetargi wygrywało się tylko dzięki temu, że proponowało się niższą stawkę za wykonanie zlecenia. Rzeczywiście jeszcze kilka lat temu, kiedy to przetargi na usługi reklamowe pojawiały się bardzo często, co było mocno związane między innymi z projektami unijnymi, wystarczało po prostu zaproponować najniższe stawki za realizację. Dzisiaj liczy się jednak więcej. Trzeba mieć doświadczenie, ciekawe pomysły, niebanalny kreatywny zespół oraz rzecz jasna przystępne ceny za realizację usług.
Nowoczesne formy reklamy
Jeszcze do niedawna tradycyjne formy reklamy, na które ogłaszane były przetargi reklama (więcej tutaj: www.pressinfo.pl), to między innymi stworzenie materiałów reklamowych w postaci plakatów, ulotek, a także gadżetów. Prym wiodły długopisy reklamowe, kubki z logo projektu lub firmy, teczki i skoroszyty na materiały reklamowe wręczane uczestnikom kursów i szkoleń. Czy dzisiaj świat materiałów reklamowych wygląda tak samo? Zdecydowanie stał się bogatszy, a firmy, które zajmują się projektowaniem i realizacją usług reklamowych muszą otwierać się na nowe potrzeby. Dobrze zatem opanować między innymi umiejętność tworzenia ciekawych treści reklamowych w postaci filmów, teledysków, które mogą być tworzone do promocji projektów i programów. Wideo to przyszłość, dlatego firmy reklamowe muszą działać również w tym kierunku.
Jak wygrać przetargi na reklamę?
Jak wygrywać przetargi reklama? Po pierwsze proponować sporo ciekawych propozycji zarówno samych materiałów reklamowych, jak też spotów oraz innych form, które mogą być pożądane przez współczesnych klientów. Po drugie zadbać o doświadczenie osób związanych z firmą, zbierać polecenia i rekomendacje od wcześniejszych klientów. Po trzecie zoptymalizować ceny. Chociaż w niewielu przetargach współcześnie liczy się najniższa cena za wykonanie, czasami bywają też takie. Firma musi jednak zawsze przekalkulować, czy zwyczajnie opłaca się jej angażować w jakiś projekt, proponuję tak naprawdę najniższe koszty wykonania usługi. Czasami nie jest to w ogóle opłacalne.